Slaapproblemen - Flex Oefentherapie
13383
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13383,bridge-core-2.3.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-22.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default
 

Slaapproblemen

Wanneer slapen niet meer vanzelfsprekend is

Heeft u moeite met inslapen, doorslapen, wordt u te vroeg wakker of combinaties hiervan?

Wanneer u slecht slaapt of slaap tekort komt heeft u hier last van in uw dagelijks functioneren. Het kan lijden tot vermoeidheidsklachten, overmatige slaperigheid, concentratieproblemen, moedeloos gevoel of piekeren.

Chornische slapeloosheid heeft gevolgen voor uw lichamelijk en geestelijke gezondheid.

 

Een brede kijk op uw nachtrust is nodig om slaapproblemen te verhelpen. De slaapbehoefte van ieder mens varieert en niemand slaapt precies volgens ‘het boekje’.

 

De gehele 24 uur is van invloed op je slaap. De dag beïnvloedt de nacht en een slechte nacht heeft invloed op uw dag.  Je kunt dus op elk moment van de dag iets doen wat helpt om te slapen op het moment dat het daar tijd voor is.

SlaapOefentherapie

Focus van de slaapoefentherapie

Als oefentherapeut Cesar – Mensendieck richt ik me voornamelijk op ‘zachte’ slaapproblemen zoals insomnie, hypersomnie en bioritmeproblematiek. Slaapproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben, ik zoek met je naar oorzaken op biologisch, psychologisch en sociaal vlak. Daarnaast kan sprake zijn van kwetsbaarheidsfactoren en/of in standhoudende factorenen.

 

Ook voor nazorg bij apneu, restless legs en parasomnieën.

Aanpak van de slaapoefentherapeut

We werken aan de duur, de kwaliteit en het tijdstip van de slaap. Zowel de dag als nacht nemen we hierbij onder de loep. We doorbreken de vicieuze cirkels waarin je terecht bent gekomen bij slaapproblemen. Met als doel positieve gedragsverandering.

 

De aanpak is oplossings- en doelgericht in plaats van probleemgericht. Om tot de oplossing te komen gebruiken we verschillende technieken zoals:

Slaapeducatie, slaaprestricties, stimulus-controle, timemanagement, verbeteren vermogen om te ontspannen en/of cognitieve gedragstherapie.