Slaapproblemen - Flex Oefentherapie
13383
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13383,bridge-core-2.3.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-22.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default
 

Slaapproblemen

SLAAPOEFENTHERAPIE

Wat kan ik doen om beter te slapen?

Het liefst wordt u elke ochtend energiek wakker. Toch is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. U slaapt bijvoorbeeld moeilijk in, u wordt ’s nachts vaak wakker of wordt langere tijd te vroeg wakker.

Wanneer u slecht slaapt of slaap tekortkomt heeft u hier last van in het dagelijks functioneren. Het kan lijden tot vermoeidheidsklachten, overmatige slaperigheid, concentratieproblemen, moedeloos gevoel of piekeren. Chronische slapeloosheid heeft gevolgen voor de lichamelijk en geestelijke gezondheid.

 

Geen enkel slaapprobleem is hetzelfde en slaapbehoefte variëren per mens. Een brede kijk op de nachtrust is nodig om slaapproblemen te verhelpen. Een goede nachtrust heeft te maken met je dagindeling, omgang met zorgen/stress, ontspanning en leefstijl.

 

Met slaapoefentherapie ontwikkel je grip op je nachtrust en vind je de juiste balans van slaapkwaliteit (hoe effectief je slaapt) en slaapkwantiteit (hoeveel uur je per nacht slaapt).

SlaapOefentherapie

Focus van de slaapoefentherapie

Als oefentherapeut Cesar – Mensendieck ben ik specialist in ‘zachte’ slaapproblemen waaronder slapeloosheid en bioritmeproblematiek.

Ook voor nazorg bij apneu, restless legs en parasomnieën.

 

Slaapproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben, ik zoek met je naar de oorzaken op biologisch, psychologisch en sociaal vlak. Daarnaast kan sprake zijn van kwetsbaarheidsfactoren en/of in standhoudende factorenen.

Aanpak van de slaapoefentherapeut

De gehele 24 uur is van invloed op de slaap. Zowel de dag als nacht nemen we onder de loep. We doorbreken de vicieuze cirkels waarin u terecht bent gekomen bij slaapproblemen. We werken aan de duur en de kwaliteit van de slaap.

 

Ontwikkel goede slaapgewoontes door middel van slaapeducatie, ontspanningsvaardigheden en positieve gedragsverandering.